Wednesday, November 20, 2013

patah tumbuh hilang berganti

hai assalamualaikum.. yang patah akan tumbuh, yang hilang akan berganti.. pernah dengor dan sudah taw ape maksud nyer keng..okeyh sebelum tu, den nak ucapakan selamat bercuti kepada yang bercuti..hehe and musim hujan dah pon mula menjenguk, harap2 dipermudahkan segala urusan dan dijauhkan dari segala bala bencana..amiin


yang patah akan tumbuh..ape maksud nya? dahan yang patah insyaAllah akan tumbuh kembali..ranting yang patah insyaAllah akan muncul kembali..tapi tak semua yang patah tu akan tumbuh kembali, contoh gigi..bile dah patah gigi yang kekal, memang takkan tumbuh daa gigi yang baru nyer..


dan yang kedua adalah 'yang hilang akan berganti'..mak ayah, sahabat, sanak saudara, cinta pertama dan yang seumpama dengan nya adalah sesuatu yang takkan ade galang gantinya..


lihat lah sekeliling, pandang orang2 di sekitar kita..sebenarnya kita sentiasa didampingi oleh insan yang tersayang..namun kita takkan menyedari atau menghargainya sehingga lah ia pergi buat selama2nya dari hidup kita..


selalunya kita nak sangat memilih kesempurnaan.. nak sesuatu yang perfect walaupon kadang2 kita ditipu oleh lakonan yang sementara.. dan kadang2 kita tahu ape kemungkinan kesudahannya, tapi kerana rasa atau perasaan ingin memiliki terus memberi harapan dan keyakinan agar jangan sesekali berputus asa..


"kita merancang Allah juga merancang, dan Allah adalah sebaik-baik perancang"..

No comments: