Thursday, May 30, 2013

Semua orang bincang pasal kawen..kawen kawen kawen..

Hai assalamualaikum..apa kabo semua, sihat noh? Hangpa suma hepy noh? awat plak xhepy, skang musim sekolah, takkan xhepy lagi kot..

yor lerr..tu aku taw..sebab tu la aku tanya..kut2 ade insan2 di luar sana yang tak berape nak hepy, buleyh jugak aku tolong bagi pendapat or jalan penyelesaiannya.. Lagipon skang musim orang mengawan..amboih bahasa, ni ko sekolah mane ni? bukan dulu belajar sekolah agama ehh.. memang r..tpi dulu belajar xabis.. banyak la ko punyer alasan, ni kalau mak bapak hang taw, menyesal dorang lahirkan hang..

amboi, sedap mengata aku..ko ingat mak hang hepy sangat lahirkan hang..dah la kepala besar, xder rmbut plak tu..dahh! dah! jangan nak gaduh kat sini, dua2 aku debik keng..baek korang blah skang!..blah!

mak aih, eksyen jer la abang tadi tu kan..macam la kite tak taw yang dia baru putus tunang, patut la tengah mengamuk sakan..hhaha.. So, untuk yang telah dan bakal melansungkan perkahwinan, ku ucapkan tahniah dan ku doakan jugak semoga kekal hingga ke akhir hayat dan sentiasa berada dalam rahmat Allah..

Setakat ni aku takder la nak jeles sangat tengok orang kawen.. Sebab aku taw yang aku belum bersedia untuk ke arah itu.. Mane la taw adanya keberkatan dengan meraikan orang yyang berkahwin, keberkatan tu akan melekat kat kita, seterusnya memudahkan lagi usaha2 ke arah itu.. tapi niat pergi kenduri tu biarlah ikhlas, jangan pegi sebab nak tengok awek nehh..

annyiong.. :-)

Friday, May 24, 2013

Syukran ya ustaz...

Selamat hari guru tuk diri sendiri and kepada bakal2 guru sekalian.. Memandangkan kat sekolah,  baru semalam diberi kesempatan untuk menyambut "hari guru".. memang esaited la jgak coz nanti kan ade anugerah untuk guru paling macho..muahaha

Tapi sayang nya, rezeki xder..huhu..taw la aku ni garang, korang suke cikgu yang sempoi2 jer keng..arghh..tengok la cane aku balas dendam nanti.. :-P

Dan part paling best lg, dapat adiah woo.. besday aku senirik pon xder orang nak bagi hadiah, dapat adiah hari guru pon jadik laa..ngee~ sob3

Pe pon, dikesempatan ini ku nak ucapkan selamat haru guru dan berbanyak2 time kasih kepada semua cikgu2 yang pernah mendidik diri ini tak kira secara langsung mahupon secara tidak langsung.. jasa cikgu terlalu besar buat diri ini, yang xkan dilupakan sampai bila2.. maafkan diri ini andai pernah menyakiti hati cikgu2, dan semestinya maaf sangat2 sebab seumur hidup sy, memang sy xpernah pon bagi adiah kat cikgu2 sekalian..ngeh3

babai..

Thursday, May 23, 2013

berjanji...

akhirnya berjaya jugak aku habiskan citer the amazing spiderman..makan masa 3hari woo walaupon sebenarnya dah banyak kali aku ulang citer ni.. kebestannya tak penah kurang ckit pon..

best nyer citer ni, watak hero agak kelakar and jalan ceritanya xder la poyoo semacam jer.. kalau bab menjiwang plak, cara hero agak simple untuk memikat si awek..cool and steady

Dan di akhir cerita, ad satu kata2 menarik " janganlah berjanji kalau tak mampu kita tunaikan".. tapi ape salahnya kalau ianya untuk kebaikan..kiranya macam si hero buat keputusan untuk meninggalkan heroin semata2 untuk tidak melibatkan si kekasih dengan ancaman2 yang mendatang..

Tapi tu dalam cerita lorh..dalam kehidupan harian, kalau dah janji tu kena la tunaikan..haha..jiwangg la sssangat..pppui

Tuesday, May 21, 2013

mencari...

Bila tajuk mencari pasti orang pikir pasal jodoh keng.. pe laa, kecik2 dah pandai nak maen kawen2..aih, kecik2 pon cili padi taw..

tapi kali ni aku nak bagi tip2 kat adik2 kita kat luar sana lah, sebab aku masih belum masuk dalam bab mencari ni.. kira tak sesuai laa untuk aku nohh..hehe..just for u

--> carilah pasangan yang boleh mengingatkan mu tentang sembahyang.
---> bukan pasangan yang selalu mengajakmu tengok wayang

--> carilah pasangan yang selalu mengingatkan dirimu untuk mengaji.
---> bukan pasangan yang selalu mengajakmu sms tiap2 hari

--> carilah pasangan yang selalu mengingatkanmu tentang menutup aurat.
---> bukan pasangan yang hanya tahu nak mengurat

--> carilah pasangan yang boleh mengajarmu menghormati orang tua.
---> kerana di situ letaknya pintu syurga

see ya!!

Friday, May 17, 2013

Ada jodoh

Bila hati hepy, sumanya indah keng..setiap saat rase nak senyum jer kan.. Tapi bila hati tak tenang, nak senyum pon terase kelat..

Sehebat mana kita berkasih sayang, selama mana kita bersama tapi kalau itu bukan jodoh kita memang takkan ke mana.. Saya xsalahkan awk, xkan marahkan awk.. Dan itu yang saya akan lakukan sampai bila2..

Maafkan diri ini andai diri ini bersalah..sowi sesangat

Saturday, May 11, 2013

Kawenn

Pernah p kenduri kahwin? mesti pernah keng..tapi kes aku ni agak laen ckit kot, tetiba aku rasa nerves semacam jer..xtaw kenapa, jantung duk dupdap dupdap..takkan ini satu petanda kot..haha..amiin

Kisahnya petang tadi aku p kat rumah sorang kawan, dia baru jer kawen..alhamdulillah sumanya selamat, muda2 lagi dah kahwen..sekurang2nya dapat mengelakkan atau mengurangkan diri dari melakukan maksiat, tak macam aku ni, kembang semacam jer..kawen tu tak jugak..hehe

Tapi yang tak best nyer, aku memang nerves gile2.. nasib baek aku bawak jugak peneman yang tak berapa nak setia ni, buleh jugak aku cover2.. Klu datang sorang, xtaw la cane jadinya..

Pe pon, tahniah ku ucapkan buat Azmir Azri & Tasneem Sayorwan.. semoga berbahagia dan kekal hingga ke anak cucu..amiin

Monday, May 6, 2013

Ehem..ehem

If we had met and loved
During different times, different place
Would we be happy right now?

For the rest of my life
It should have been you
But now it will only be my staggering figure

Since i can't hate you
Or forget you
I guess
There's nothing left for me to do,
Other than to love you

If i can for just one day
Let my heart rest
Forget you and breathe a little easier

For the rest of my life
It should have been you
I guess there's nothing left for me to do
Other than to love you