Thursday, May 30, 2013

Semua orang bincang pasal kawen..kawen kawen kawen..

Hai assalamualaikum..apa kabo semua, sihat noh? Hangpa suma hepy noh? awat plak xhepy, skang musim sekolah, takkan xhepy lagi kot..

yor lerr..tu aku taw..sebab tu la aku tanya..kut2 ade insan2 di luar sana yang tak berape nak hepy, buleyh jugak aku tolong bagi pendapat or jalan penyelesaiannya.. Lagipon skang musim orang mengawan..amboih bahasa, ni ko sekolah mane ni? bukan dulu belajar sekolah agama ehh.. memang r..tpi dulu belajar xabis.. banyak la ko punyer alasan, ni kalau mak bapak hang taw, menyesal dorang lahirkan hang..

amboi, sedap mengata aku..ko ingat mak hang hepy sangat lahirkan hang..dah la kepala besar, xder rmbut plak tu..dahh! dah! jangan nak gaduh kat sini, dua2 aku debik keng..baek korang blah skang!..blah!

mak aih, eksyen jer la abang tadi tu kan..macam la kite tak taw yang dia baru putus tunang, patut la tengah mengamuk sakan..hhaha.. So, untuk yang telah dan bakal melansungkan perkahwinan, ku ucapkan tahniah dan ku doakan jugak semoga kekal hingga ke akhir hayat dan sentiasa berada dalam rahmat Allah..

Setakat ni aku takder la nak jeles sangat tengok orang kawen.. Sebab aku taw yang aku belum bersedia untuk ke arah itu.. Mane la taw adanya keberkatan dengan meraikan orang yyang berkahwin, keberkatan tu akan melekat kat kita, seterusnya memudahkan lagi usaha2 ke arah itu.. tapi niat pergi kenduri tu biarlah ikhlas, jangan pegi sebab nak tengok awek nehh..

annyiong.. :-)

No comments: