Tuesday, August 30, 2011

Ape yang ko rase bile Ramadhan tinggalkan ko?


  Assalamualaikum..Selamat Hari Raye buat semua dan mintak maaf atas segala kesalahan dari ujung rambut sampai ke ujung kaki..bulan ramadhan yang daa berlalu selalu kan buat kite bersedih..

  Biasanya bile da ujung nak habis bulan ramadhan baru la rase nyesal tak amik seriyes pasal ibadat..semua orang tau setiap amalan kita akan dilipatgandakan ganjarannya..tapi orang macam aku ni selalu sangat lupa pasal tu..betul kan ape yang nabi cakap, klu baek seketul daging yang bernama hati, maka akan baeklah seluruh jasad..

   Ape yang ade ngan kite pastinyer hanya kite yang tau kan..kadang2 orang duk puji kite ni lelaki baek la, sejuk mata memandang la..suma tu klu buleh semua orang nak mengiyakan, tapi kite yang tuan punyer badan sendiri tau ape yang ade kat dalam hati..luar memang nampak baek, kat dalam hanya dia ngan Allah..

   Untuk peringatan kepada kite semua, renung2kanlah keratan dari sepotong hadis Rasulullah s.a.w

Baginda bersabda: Jibril as datang kepada aku dan berkata: “ CELAKA dan BINASALAH’ sesiapa yang menyempurnakan Ramadan, tetapi masih tidak diampunkan baginya”. Aku menjawab: امين

Taqabbalullahu minna waminkum...nanti kan ade entry pasal raye..korang tunggu neh..assalamualaikum

No comments: