Sunday, February 17, 2013

teringat mase dlu2

Assaalamualaikum..

mood: tengah bengang sikit..hehe

Pagi ni punyer la baik aku plan ape yang aku nak buat dalam kelas nanti.. Sempat masuk kelas 5minit jer lah, pastu aku terpaksa merelakan diri untuk menjadi guru pengiring kepada pelajar2 yang memasuki pertandingan hafazan peringkat negeri kelantan..

Cuma kali ni majlis tu diadakan agak jauh dari tempat yang biasa..kalau sebelum ni majlis selalu diadakan di kompleks balai islam, tapi pada tahun ni majlis diadakan di Darul Quran MAIK.. kat jalan panji.. yang duk kelantan pasti tahu katne area yang aku sebutkan tadi..

Bile tengok pentas jer, teringat balik kenangan2 mase sekolah dulu..selalu jugak datang ke majlis2 cenggini.. Tapi tak pernah masuk laa..bukan nyer aper, aku takut kalau aku masuk konfem menang..kesian la kat peserta2 laen yang teringin sangat nak menang dalam pertandingan ni..dapat duit woo.. Selalunya datang tuk bagi sokongan kat kawan2 jer la..huhu

So, harapan aku semoga esoknya aku tak lagi ditigaskan untuk menjadi guru pengiring sekali lagi..penat woo.. Dah la cakap 8.30 pagi mulai majlis, alih2 hampir kul 10pagi baru nak stat.. Nak wat cane, paham2 jer la janji melayu..huhh

No comments: