Sunday, January 16, 2011

Ini la akibatnyer bile salah 'imagine' !!

Assalamualaikum..goodluck tuk korang semua..aku jarang sangat update blog bukan nyer ape, otak orang cam aku nii xder la geliga sangat...so, xder la benda yang nak aku tulis kat dalam blog cam blogger2 len..

   Maka ditakdirkan aku ade benda nak kongsi sesuatu ngan korang skang ni, arap korang sudi bace ek..benda yang nak aku kongsi adlh mengenai satu citer..banyak kali aku duk bace citer nii, dan semestinyer lepas aku bace, mesti aku gelak..haha..ni citer nyer ~

Ade beberape orang pekerja sebuah restoran 
mghadiri satu Seminar Kebakaran, 
dorang pon asyik la duk tengok PakCik2 bomba 
duk wat demonstrasi memadam kebakaran 
ngan alat pemadam api tu..

"Cabut pin ini seperti mencabut pin bom tangan," pegawai itu menerangkan. 
"kemudian tekan di sini untuk mengeluarkan 'foam'nya." 
jelas pegawai itu kpd peserta2..

Tidak lama kemudian, 
salah sorang dari pekerja restoran  berkenaan 
telah dipilih untuk mengawal kebakaran di tempat letak kereta..

Disebabkan kegugupannya, 
dia terlupa untuk mencabut pin  alat pemadam api tersebut.
Pegawai itu kemudiannya memberikan klunya, 

"Ingat !, seperti bom tangan.". 

Seperti timbul satu keyakinan baru 
kepada pekerja restoran itu, 
dia pun dengan penuh eksyennyer segera mencabut pin 
dan melontarkan alat pemadam api itu 
ke dalam kawasan kebakaran...

   Itu laa citernyer, len kali jangan la menerangkn sesuatu kat orang len ngan satu imejin yang boleh membangangkn seseorang, kesian bile nak praktik nt..haha..babai

No comments: