Wednesday, July 4, 2012

Bahagia 1 hari

  Salam buat yang mengenali.. mase kita kecik2 dulu, selalu sangat dengar mak meleter..antara nya, "nak, ko belajar la rajin2 kalu nak bahagia satu hari nanti"..

  Dan bagi anak yang baek, biasa nye dia akan menjawab, "insyaAllah mak, saya kan usaha"..bagi anak yang kuang ajar ckit, mybe dia kan jawab, " saya kan jadikan mak sebagai contoh"..huhu

  Klu mak dia pensyarah, boleh berkira la cikit..kalau mak dia memang tak pernah sekolah sejak kecik, tak ke naya..malah ade simpulan bahasa menyebut, bersusah2 dahulu, bersenang2 kemudian..berusaha dalam pelajaran, untuk berjaya pada masa hadapan..berusaha di dunia, adalah untuk berjaya di akhirat insyaAllah..

  Aku akhiri entri kali ni ngan 1 cerita..citer ni bertajuk, "Bahagia Untuk Satu Hari"

Satu hari, ayah berkata kepada anaknya,
"bersungguh2 lah wahai anak ku, 
dan jangan sia-siakan masa kamu, jika kamu
mahu bahagia satu hari nanti..

Berkata si anak pula, " saya akan cuba, tapi kenapa
saya kena berpenat lelah bertahun-tahun
untuk bahagia satu hari sahaja ayah?"..

No comments: