Monday, December 24, 2012

jadikan diriku seperti dirinya

  assalamualaikum.. ermm, aku memang rase lonely sesangat..bukan nyer ape, sbb aku sengsorang je yang ade kat umah.. yang laen sume dah p makan angin merata2 tempat.. lantak lahh..hehe

  ok throw to the point, sekarang ni aku nak kongsi ngan korang pasal satu kisah mengenai seorang sahabat yang bernama Tha'labah b. abdul rahman.. banyak kisah sebenar nya, ade yang mengatakan beliau lah yang meminta kepada nabi supaya berdoa semoga dia mendapat rezeki yang melimpah ruah dan akhirnya dia enggan membayar zakat seperti yang diperintahkan oleh nabi Muhammad saw..

  namun ade yang mengatakan bahawa citer ni palsu..betul ke tidak, tawakkal kepada Allah..

  tapi yang nak aku kongsi kat sini pasal seseorang yang bernama Tha'labah yang mane setelah dia memeluk islam, dia selalu mengikut ke mana2 sahaje nabi pergi..malah, jika baginda menginginkan sesuatu, akan diberitahu kpd Tha'labah..

  Suatu hari Rasulullah menyuruh Tha'labah mencari sesuatu. Ketika dalam perjalanan mencari barang yang Rasulullah hajati itu, Tha'labah telah melalui sebuah rumah yang pintunya terbuka. Angin yang bertiup membuatkan pintu tandas rumah tersebut juga terbuka, dan ketika itu Tha'labah terlihat akan seorang perempuan yang sedang mandi..ade mengatakan beliau memandang gadis itu sebanyak 2 kali..

be continue... :-) hehe..sowii, mata dah ngantuk, esok je lah aku sambung citer ni nehh


No comments: