Wednesday, June 1, 2011

kite paham camtu, org len paham ceni..

hai assalamualaikum...errr,pe aku nak tulis ekk!! niat aku nak sangat tulis entri hari2 tapi otak orang cam aku ni, xder la geliga sangat nak carik idea..bak kate kawan aku, klu nak tulis sesuatu entri ni, jangan pikir pe yang nak ditulis, sebalik nyer ko tulis jer ape yang ko rase nak tulis..cane tuh??

cakap memang la senang, nak praktik? aku rase kawan aku tu pon ikut sedap tekak dia ajer ckap camtu, dia pon lebey kurang jah..haha..k, aku tertarik nak komen tentang satu benda..ni kawan aku gak yang cakap, "jangan pikir suma orang akan paham ataupon orang len akan pikir macam yang kite pikir"...

paham tak maksud ayat tuh? klu tak paham, cer bace dua tiga kali, insyaAllah paham..mula2nyer aku xbrape nak stuju ngan ayat ni..pasal ape?sebab dalam perhubungan ataupon dalam pergaulan, nak tak nak kite kena paham sesuatu situasi..klu ceni keadaan seseorang, maka camtu kite kena wat..

aku bagi satu contoh, "sorang kawan ni tengah cbuk study kat dlam bilik, tiba2 ngan selamber nyer aku msuk bilik dia, pegi kat lepy dia, pasang lagu kuat2..tak pon, aku pasang vdeo maharaja lawak then gelak kuat2..tak ker hangin kawan aku tu? satu ag contoh, sorg kwan tgh calling parents dia kat 'skype'..biase la duk obersea, ngan skype jer paling murah..k, time tuh, tanpe segan nyer aku masuk then pi duk kat tepi dia..so, pe yang kawan tu kan kate?..

"..oii bangang, aku tengah tepon mak aku la, yang ko sengal sangat mai duk kat tepi aku ni pehal!.."

tak pasal2 kuar ayat maut camtu..hehe..sepatutnyer, dah tau dia tengah borak ngan mak dia, xyah la duk nyibuk kat situ..mesti la dia nak citer pe2 ker kat mak dia..ngan mak, msti la nak bermanja jugak sekali sekale...k, mybe xsampai mesej aku kat korang..haha..lantak lah, janji bley wat entri..k guys..babai




No comments: