Friday, August 16, 2013

Tak usah nok sedeyh-sedeyh..

"biar orang buat kita, jangan kita buat orang".. Pesanan ini oleh saudara Shaheizy Sam.. Pernah dengar keng??..

Kakak den plak selalu pesan, kita tak perlu buat perkara yang menyakitkan hati orang untuk mendapatkan sesuatu..biarlah kita yang sakit, biarlah kita yang menderita kerana kita sedar hanya Allah yang tahu niat kita..

Kita semua belajar dari pengalaman keng, masing2 ade pengalaman pahit, manis, tawar, masam dan sebagainya..berbagai2 masalah yang datang.. bergeleng2 air mata yang menitis disaat kita merasakan hampir2 putus asa menghadapi dugaan.. Berbuih2 mulut mengeluh akan nasib yang menimpa..

Tapi sedar tak sedar, kita dah pon meninggalkan dugaan tersebut berlalu pergi.. Cuba kita flashback balik n cuba bandingkan tindakan baik dan tindakan buruk yang kita dah lakukan.. Kalau tindakan buruk, adakah kita merasa tersangat bahagia sekarang ni? tapi kalau kita buat sesuatu yang baek, den yakin yang kita akan tersenyum dan bersyukur atas apa yang telah kita lakukan..

Sebab nya, kita mengalah tak semestinya kita benar2 kalah.. Dan yang menang, biarlah dia menang dengan caranya sendiri.. Jadi tak perlu bersedih la dik oii.. satu hari nanti Allah kan tunjukkan sape yang menang, dan sape yang kalah..


No comments: