Thursday, July 7, 2011

Cari pasangan untuk membimbing

okeyh..assalamualaikum..pe kaba korang? kabar dari aku plak, kaki terseliuh ckit...abis jer exam, kira bajet nak maen sampai tak ingat dunia la kate ko..alih2 kaki plak terseliuh...ckit jer la, jangan isau..

Tajuk entry ni nampak len macam kan..haha..jangan la korang kate aku dah tergeliat nak kawen plak..entry ni aku buat sebab aku tak puas hati ngan junior aku...memang aku rase dia kuang ajar sebab tak bagi can kat aku untuk menjawab soklan2 dia..haha..junior mesti hormat senior..ingat tuu

Bercakap pasal 'pompuan yang baek adalah untuk lelaki yang baek'...korang mesti setuju ngan ayat ni..yess aku pon setuju tapi ada sedikit perbahasan yang mane aku ckit pon takde niat nak belakangkan ayat tadi..bagi aku, dah betul la Allah pasti jodohkan hambaNya yang soleh ngan pasangan yang soleh..and kite pon disarankan untuk mencari pasangan yang memiliki agama...

Aku nak ambik ckit kate2 dari ustaz azhar, bagi seorang lelaki yang memiliki asas agama..ataupon lelaki yang berada atas jalan dakwah, sepatutnyer dia kena cari pasangan yang dapat dibimbing..maksudnyer, klu suma ustaz2 nak kawen ngan ustazah2, maka siapa yang kan kawen ngan pompuan2 kat lua sane? itu lah hujah aku..

Tapi junior aku plak asyik duk ulang, "Allah dah buat elok2"...jalan dah ader, ikut jer laa..." bagi aku, mungkin dia tak nampak hujah aku dalam konteks dakwah...mane yang rosak, kite perbetulkan..mane yang dah baek, perelokkan lagi...bukan nyer aku nak suh korang cari pelacur tuk wat isteri...tu dah jadi kes laen..atas kemampuan korang la, jangan ikut nafsu plak ekk..

Aku harap ko bace la entry ni, aku tetap ngan hujah aku yang satu...lagipon ko hanya bagi hujah fakta tanpa ada ulasan..ini aku tak terima..haha..k, itu jer tuk kali ni..babai

No comments: