Saturday, July 16, 2011

Cuci hati dengan cuci tandas?

Hai assalamualaikum..pe kaba korang?..pertama sekali aku nak mintak maaf pasal entry semalam..memang time tu aku tengah serabut sangat..lepas tu aku pegi maen bola, kira ok dah laa..

Entry kali ni aku nak citer pasal kebersihan..tambahan skg ni aku baru jer kemas bilik aku..haha..dah 2bulan aku tak gotong royong, dah bagai nak gile aku tengok..

Then aku teringat kata2 senior, kalau nak tau sehebat manakah kekuatan persaudaraan antara kite ngan sahabat2 kite adalah melalui kebersihan tandas..bunyi cam pelik kan! dan aku sendiri pon tak dapat tangkap maksud senior ni..

Bagi kitorang kat cni, ziarah menziarahi rumah geng2 tu adlah perkara biasa..so, senior aku ni cakap klu nak tau setara mana geng2 ko tu support ko, tengok lah tandas kat umah diaorang..kalau tandas tu elok dan bersih, macam tu lah jugak kekuatan persahabatan korang..

Malah, diceritakan jugak pasal ulamak2 dlu sering mencuci tandas dengan tujuan untuk mencuci hati..tandas tu rumah syaitan, makin kotor tempat tu makin melompat la setan2 tu semua..kira betul la pe yang senior aku tu cakap..so, bagi yang rasa hati nya kotor sangat2 buleh la cuba bersihkan tandas korang tiap hari..haha..cuci sampai 'BERSIH'..

1 comment:

Anonymous said...

terbaekk entry nie.... :)