Sunday, July 10, 2011

Tido selepas Asar

 
   Assalamualaikum..aku kat timur tengah skang ni baru jer lepas semayang asar..so entry ni memang kena la ngan aku sebab aku yang lepas asar, korang kat Msia dah malam daa pon..haha..tapi takpe, semoga entry ni dapat bagi manfaat kat aku dan jugak kepada korang semua..

Korang mesti selalu sangat dengar orang2 tua berpesan, jangan amalkan tidur selepas asar..pasal ape? sebab dikatakan boleh menyebabkan jadi gila bile cukup 40hari..ni aku nak citer kat hangpa suma, ape yang tuk nenek kite cakap tu memang betul..amalan tidur selepas asar ini disebut sebagai 'علامة الجنون' dalam bahasa arab..maksudnyer tanda2 orang tu nak jadi gila

Disebut oleh ulamak2, gila tu akan terjadi dalam pelbagai keadaan..gila bukan semata gila tapi akan menyebabkan kekacauan dalam idup seseorang..mungkin akan jadik pemalas, boleh jadi pemarah dan sebagainyer..

Yang kedua adalah, bagi anak2 dara khususnyer dan bagi seluruh pompuan am nyer, korang jangan la sesekali amalkan tido selepas asar sebab akan ada makhluk laen yang akan gigit paha korang..kalu tak caye, cuba try test tengok cane..

Aku buat entry ni sebab amalan tido petang ni dah jadik rutin harian bagi aku dan geng2 yang len..bagi cik adik dan cik kak yang pernah kena gigit tu, cube la elak tido lepas asar ekk..gigitan tu kan tinggalkan kesan, maka jage2 lahh..k, gudluck




5 comments:

belog|amiyo said...

tido la lagi pah asar! hahaha

belog|amiyo said...

tido lagi pah asar! hahaha...

jihad said...

aduhai...terkena bila bc entry nie....huhu.... insaf2

Org Kapong said...

amiyo: stat tido lps ggorib blako pok kito..haha

Unknown said...

timur tgh 2 kt mner ek?? :) hiihih.....


btl2 kwn kite slalu kne ggt.... mule2 xtaw gak npe jd g2.. bler ade dgr2 ustad ckp bru taw npe kaki dy lebam2.... cian dy...

kesan pe ek yg tingal .. kite xpna kne ag. tp pnykit "gile" 2 ade r ckt2