Saturday, January 5, 2013

sowi mak, ayah..

asasalamualaikum

ermm.. takde cerita baru sebenarnya nak diceritakan kat korang.. sesajer nak penuhkan entri untuk hari ni.. jadual aku hari ni pon cuma bergotong-royong kat sekolah.. sempena majlis sambutan pelajar baru..

semalam ader la jugak aku luangkan masa bersama mak ayah kat umah.. kesian jugak tengok mak sedih jer bile takde anak2 kat umah.. herm, arap2 mak faham yang saya takde niat nak wat mak ngan ayah sunyi kat umah..saya cuma memenuhi tuntutan kerja sy.. sowii mem :-(

kalau sebelum ni, yang ade kat umah seramai 7 orang termasuk mak ngan ayah..tapi bile adik2 dah abis spm, masing2 nak kena sambung belajor kat tempat2 yang agak jauh, maka tinggal lah kakak aku sengsorang kat umah menemani mak ayah.. cedeyh kan.. sowi dad :-)

yang terakhir sekali, jum cuba kita renung kembali pengorbanan mak ayah time nak besorkan kita dulu.. janganlah sesekali kita sakitkan hati mak ngan ayah nehh.. cuba lah berkorban ape sajer demi membahagiakan hati mak ayah.. tiada istilah beban dalam hati mak ayah saat memebesarkan kita, maka patutkah kita anak2 merasa terbeban untuk membahagiakan hati diorang..

kbai :-)


No comments: